donderdag 9 mei 2013

Europa camperreis 2013

Day 6 - Pisa

maandag 6 mei 2013

We zijn inderdaad weggegaan uit Rapallo om sneller bij het betere weer te komen. Dit schrijf ik terwijl we in de camper zitten en het al vanaf aankomst rond 18 uur tot nu rond 20.30 uur aan het regenen is en onweren. Gelukkig was het vanochtend in Pisa heerlijk weer, waar we ook overnacht hebben op een camperplaats naast een busstation voor toeristenbussen. Echt af en aan met toeristenbussen gisteren (zondag) tot laat in de avond... En heel wat (illegale?) Afrikanen en Indiërs die nep-prullaria probeerden te verkopen. Op de camperplaats konden de kinderen heerlijk met hun loopfietsen spelen. Vanochtend zijn we met de rugdrager op pad gegaan naar het oude centrum en daar hebben we de scheve toren en bijbehorende andere gebouwen bekeken aan de buitenkant. Fleur vond het maar gek dat die toren scheef staat.

Na de lunch voor de camper in de zon zijn we iets meer van de kustlijn af gegaan en staan we nu op een camperplaats in een natuurpark bij Arcidosso (Parco Faunistico Monte Amiata) in Toscane, in de regen dus. De rit ernaar toe was fantastisch qua uitzicht - Italië is een plaatje! -maar met de vele bochten en hoogteverschillen duurde het ook lang. En bij aankomst wisten we niet zo goed waar we de camper neer moesten zetten, omdat het hier allemaal schuin afloopt en onverhard is. We staan nu wel enigszins verhard en redelijk recht. Er zou hier een voorziening zijn om het vuil water en chemisch toilet te lozen, maar we hebben niet meer dan een putdeksel gezien. En we vinden wildplassen in de natuur een prima idee, maar niet met die regen :-).

Morgenochtend is het hier hopelijk droog en kunnen we met de rugdragers kijken of we een wandeling kunnen maken, want dat is de reden dat we nu in een natuurpark staan. In de middag (of als het regent, in de ochtend al) willen we weer verder gaan rijden naar een plaats met de naam Orte, op de route naar het meer van Bracciano. Ongeveer twee uur rijden, dus lekker rustig aan. In Orte zijn twee plekken van Fattore Amico (lees het vorige verslag) en daar willen we weer graag overnachten. De dag erna willen we naar het meer van Bracciano gaan, waar een camperparking is met veel voorzieningen. Een soort camping maar dan voor campers én de helft goedkoper. Overigens hebben we nog maar één nacht betaald overnacht en dat was op de camping in Rapallo.

In Bracciano willen we een paar nachten staan, omdat het daar mooi moet zijn en het de komende dagen beter weer wordt. De was moet ook een keer gedaan worden..

De meiden hebben hun eerste woordje Italiaans geleerd: Ciao!

Photo 1
[Map]

Day 8 - Wandelen en het Meer van Bracciano

woensdag 8 mei 2013

Dat het in Italië kan regenen, dat weten we, maar zoveel en zolang... Gisterochtend gelukkig niet. Toen zijn we met de rugdragers op pad geweest in het natuurpark waar we verbleven. Einden lopen zit er niet in, maar toch is het erg leuk en mooi om met elkaar een stukje te wandelen en van de mooie omgeving te genieten. Beetje klauteren over stenen langs prachtig bemoste rotsen en bomen. Een mooi uitzicht over het heuvellandschap en het dal en onderweg zagen we een aantal kuddes herten.

Na de lunch bij de camper vertrokken we naar onze volgende bestemming, maar die hebben we niet gehaald. Het regende onderweg zo hard dat de wegen volliepen met water en de wegen waren bovendien vol met gaten, zodat het echt niet opschoot. Alvast een voorproefje voor Roemenië :-).

Boodschappen moesten ook nog gehaald worden, dus we zijn uiteindelijk bij een camperplaats in Montefiasco gestopt, naast een enorme wijndistilleerderij en met een mooi uitzicht over het gebied. Rond het avondeten werd het droog en konden de kinderen nog even buiten loopfietsen.

De volgende ochtend zijn we meteen doorgereden naar het meer van Bracciano boven Rome en daar was het heerlijk weer, in de ochtend althans. Op de camping Azzurro is het zo'n beetje uitgestorven en kunnen we zelfs aan het water staan vlakbij het speeltuintje. Maar helaas, de zon was van korte duur, want 's middags begon het weer te gieten, zodat we nu een modderpoel voor onze camper hebben liggen. Gelukkig was het aan het einde van de middag droog en hebben we aan een picknicktafel bij het meer gegeten. Hopelijk is het de komende dagen wat beter weer...

Photo 2
[Map]

Photo 3

Photo 4

Sent from my iPad by My Vacation HD app (www.myvacationapp.com)