vrijdag 31 mei 2013

Het Zagori natuurpark en de Vikos kloof

Day 30 - Het Zagori natuurpark en de Vikos kloof

donderdag 30 mei 2013

We zijn net twee dagen in het Zagori natuurpark geweest en dat was echt geweldig! Wat een mooie natuur. We hebben de Vikos kloof vanaf diverse plekken kunnen bekijken en vandaag was echt de meest spectaculaire. Gistermiddag zijn we naar een plek in de bergen gereden waarvandaan we een hele makkelijke wandeling konden maken. De weg naar boven was gaaf en spannend met al die haarspeldbochten. Helaas was het erg heiig, waardoor het uitzicht minder mooi was. De weg stopte in het dorpje Vradeto waar we naartoe wilden en we konden alleen aan de weg staan naast een restaurantje.

Vanochtend vertrokken we met de rugdragers, maar de kinderen hebben de heenweg van de wandeling zelf gelopen. Eerst ging dat heel langzaam, maar toen er iets meer geklauterd kon worden, kregen ze er lol in. We liepen bijna bovenop de berg en het uitzicht was schitterend. Het betrok wel wat, waardoor het wat koud werd, maar we waren goed aangekleed. Eerst zou Peter niet meegaan, omdat hij wat ziek is maar uiteindelijk is dat toch gelukt. Gelukkig maar, want anders was ik (Sanneke) lang niet zo ver gegaan.

Want aan het einde van het pad was een geweldig uitzichtpunt op de kloof en die hadden we anders niet gezien. Het uitzichtpunt was netjes ommuurd, zodat de kinderen veilig konden staan. Wij konden er mooi overheen kijken en aan de zijkant kon je op een rots zitten die uitzicht bood ver in de diepte. We hebben geen hoogtevrees maar toch kregen we kriebels. Wat een hoogte en wat steil naar beneden. Het was minder heiig waardoor we ook mooie foto's konden maken. Terug hebben we grotendeels met de kinderen in de rugdragers gedaan en al met al zijn we drie uur onderweg geweest.

Nu staan we ergens onderweg richting Kalambaka (Metsovo), omdat hier een gedoogplaats voor campers is en omdat we niet al te ver wilde rijden. Morgen gaan we naar een camping in Kalambaka om kloosters gebouwd op rotsen te bekijken. Maar eerst even uitzieken voor Peter en de hut weer even op orde brengen.

Wandeling bij Vradeto, Jasmijn tussen de bloemen
[Map]

Aparte rotsformaties

De Vikoskloof

Sent from my iPad by My Vacation HD app (www.myvacationapp.com)

1. Mooie pics San. Jullie missen hier niets hoor. Gewoon lekker blijven genieten daar!! Jullie inspireren me om als 3e sabbatical met een busje Europa door te gaan trekken tzt :-).